Pelisuunnittelu / peliohjelmointi
Opi peliohjelmoinnin suunnittelun sekä pelimekaniikan ohjelmoinnin perusteet
Peliohjelmoinnissa tutustut pelisuunnittelun pariin. Käytössä on kahta suosittua pelimoottorialustaa, jolla voidaan luoda sekä kaksiulotteisia, että myös kolmiulotteisia pelejä. Peliohjelmoinnissa kehität myös ohjelmointitaitoja.
- Ideointi ja käsikirjoitus
- Kentän suunnittelu
- Hahmojen suunnittelu
- Likkeen ohjelmointi
- Pelimekaniikan suunnittelu ja ohjelmointi
- Käyttöliittymän suunnittelu
- Äänen ja musiikin suunnittelu
- Pelimoottoriin perehtyminen
Ohjelmistot:
Unity, Unreal Enginen, Visual Studio
Ohjelmointikielet:
C# / C++
Vaativuustaso:
5 (vaatii pitkäjänteisyyttä ja kyky oppia)
Tutkinnonosat:
Media-alan ja kuvallisen ilmaisun perustutkinto,
Pelituotannossa työskentely, 105826
Pelituotteen tekeminen, 105827
Yhteyshenkilöt
-
Johannes Collins
Työvalmentaja - Digi
040 169 1007
johannes.collins@eduro.fi -
Marko Juujärvi
Työvalmentaja - Digi
040 717 8388
marko.juujarvi@eduro.fi -
Jukka-Pekka Micklin
Digikoordinaattori
044 757 5198
jukka-pekka.micklin@eduro.fi