Pelisuunnittelu / peliohjelmointi

Opi peliohjelmoinnin suunnittelun sekä pelimekaniikan ohjelmoinnin perusteet

Peliohjelmoinnissa tutustut pelisuunnittelun pariin. Käytössä on kahta suosittua pelimoottorialustaa, jolla voidaan luoda sekä kaksiulotteisia, että myös kolmiulotteisia pelejä. Peliohjelmoinnissa kehität myös ohjelmointitaitoja.

  • Ideointi ja käsikirjoitus
  • Kentän suunnittelu
  • Hahmojen suunnittelu
  • Likkeen ohjelmointi
  • Pelimekaniikan suunnittelu ja ohjelmointi
  • Käyttöliittymän suunnittelu
  • Äänen ja musiikin suunnittelu
  • Pelimoottoriin perehtyminen

Ohjelmistot:
Unity, Unreal Enginen, Visual Studio

Ohjelmointikielet:
C# / C++

Vaativuustaso:
5 (vaatii pitkäjänteisyyttä ja kyky oppia)

Tutkinnonosat:
Media-alan ja kuvallisen ilmaisun perustutkinto,
Pelituotannossa työskentely, 105826
Pelituotteen tekeminen, 105827

Yhteyshenkilöt

  • Johannes Collins

    Työvalmentaja - Digi
    040 169 1007
    johannes.collins@eduro.fi

  • Marko Juujärvi

    Työvalmentaja - Digi
    040 717 8388
    marko.juujarvi@eduro.fi

  • Jukka-Pekka Micklin

    Digikoordinaattori
    044 757 5198
    jukka-pekka.micklin@eduro.fi

Digipajan palvelut

Skip to content