fbpx

Pelisuunnittelu

Opi peliohjelmoinnin suunnittelun sekä pelimekaniikan ohjelmoinnin perusteet

Peliohjelmoinnissa tutustut pelisuunnittelun pariin. Käytössä on kahta suosittua pelimoottorialustaa, jolla voidaan luoda sekä kaksiulotteisia, että myös kolmiulotteisia pelejä. Peliohjelmoinnissa kehität myös ohjelmointitaitoja.

  • Ideointi ja käsikirjoitus
  • Kentän suunnittelu
  • Hahmojen suunnittelu
  • Likkeen ohjelmointi
  • Pelimekaniikan suunnittelu ja ohjelmointi
  • Käyttöliittymän suunnittelu
  • Äänen ja musiikin suunnittelu
  • Pelimoottoriin perehtyminen

Ohjelmistot:
Unity, Unreal Enginen, Visual Studio

Ohjelmointikielet:
C# / C++

Vaativuustaso:
5 (vaatii pitkäjänteisyyttä ja kyky oppia)

Tutkinnonosat:
Media-alan ja kuvallisen ilmaisun perustutkinto,
Pelituotannossa työskentely, 105826
Pelituotteen tekeminen, 105827

Yhteyshenkilöt

  • Johannes Collins

    Työvalmentaja - Digi
    040 169 1007
    johannes.collins@eduro.fi

  • Marko Juujärvi

    Työvalmentaja - Digi
    040 717 8388
    marko.juujarvi@eduro.fi

  • Jukka-Pekka Micklin

    Digikoordinaattori
    044 757 5198
    jukka-pekka.micklin@eduro.fi

Digipajan palvelut

Skip to content